URZĄD GMINY GODÓW OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO PRACY:


Referent ds. funduszu alimentacyjnego

w Referacie Finansowym Urzędu Gminy Godów


1. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy Godów, 44-340 Godów, ul. 1 Maja 53

2. Określenie stanowiska urzędniczego:

Referent ds. funduszu alimentacyjnego w Referacie Finansowym Urzędu Gminy Godów.

3. Wymagania niezbędne:

a) wykształcenie: wyższe administracyjne, ekonomiczne, socjologia, resocjalizacja, pomoc społeczna i pokrewne lub podyplomowe z w/wym kierunków;

b) znajomość przepisów z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o świadczeniach rodzinnych, finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu gminnego,

c) umiejętność pracy na komputerze.

4. Wymagania dodatkowe:

a) mile widziane doświadczenie zawodowe w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach,

b) umiejętność pracy w zespole,

c) umiejętność samodzielnego, sprawnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania zadań,

d) gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności,

e) dyspozycyjność, odpowiedzialność, kreatywność, umiejętność negocjowania,

f) dokładność, terminowość, samodyscyplina;

g) mile widziany stopień niepełnosprawności.

5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku urzędniczym:

A) Zadania główne:

I. Działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych:

1. przyjmowanie wniosków od wierzycieli o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego;

2. występowanie do organów właściwych dłużników alimentacyjnych o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych;

3. występowanie do organów prowadzących postępowanie egzekucyjne o wydanie zaświadczenia zawierającego informacje o stanie, egzekucji, przyczynach bezskuteczności oraz podjętych działań mających na celu wyegzekwowanie należności alimentacyjnych;

4. przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej, zawodowej i zdrowotnej dłużnika alimentacyjnego, ustalenie przyczyn nie wywiązywania się z obowiązku alimentacji;

5. przeprowadzanie działań mających na celu sporządzenie oświadczenia majątkowego dłużnika;

6. występowanie do Ośrodków Pomocy Społecznej o udzielenie informacji dotyczącej korzystania z pomocy społecznej dłużnika alimentacyjnego;

7. przekazywanie komornikowi prowadzącemu egzekucję informacji ustalonych w toku postępowania z dłużnikiem;

8. pomoc dłużnikowi w wywiązaniu się ze zobowiązań alimentacyjnych:

  • zobowiązanie i dopilnowanie obowiązku zarejestrowania dłużnika w PUP jako osoby poszukującej zatrudnienia,

  • występowanie do Starosty o aktywizację zawodową,

  • kierowanie wniosków do Starosty o skierowanie dłużnika alimentacyjnego do robót publicznych lub prac organizowanych na zasadzie robót publicznych;

9. działania podejmowane wobec dłużnika odmawiającego współpracy z organem właściwym:

  • kierowanie do prokuratury wniosków o ściganie za przestępstwo z art.209 kk, tj. uchylanie się od ciążącego na nim z mocy ustawy lub orzeczenia sądowego obowiązku opieki przez niełożenie na utrzymanie osoby najbliższej;

  • kierowanie wniosków do Starosty o zatrzymanie prawa jazdy;

10. występowanie do Starosty z wnioskami o zwrot zatrzymanych praw jazdy dłużnikom, którzy podjęli współdziałanie z organem właściwym;

11. informowanie organu właściwego wierzyciela o podjętych działaniach wobec dłużnika.

II. Działania wobec osób uprawnionych do alimentów:

1. przyjmowanie i weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

2. przygotowanie decyzji w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

3. ustalanie harmonogramów i warunków wypłat przyznanych świadczeń z funduszu;

4. sporządzanie list wypłat;

5. przygotowywanie poleceń przelewów dla osób uprawnionych do korzystania ze świadczeń funduszu alimentacyjnego;

6. sporządzanie sprawozdań o wydatkach na świadczenia z funduszu alimentacyjnego;

7. wydawanie zaświadczeń dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

8. współpraca z ROPS, ZUS, PUP, GOPS;

9. przygotowywanie akt do archiwum.

B) Zadania pozostałe:

1. Wykonywanie innych zadań według wskazań bezpośredniego przełożonego oraz kierownictwa urzędu.

6. Wymagane dokumenty:

a) list motywacyjny wraz z klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;

b) curriculum vitae wraz z klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;

c) kserokopie świadectw pracy;

d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;

e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;

f) oryginał kwestionariusza osobowego;

g) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;

h) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na określonym stanowisku;

i) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) o treści:

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1593 z późniejszymi zmianami).

j) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności.

UWAGA: list motywacyjny, CV, klauzule o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz pozostałe oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.


7. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Biurze Informacji Klienta na parterze urzędu, w zaklejonych kopertach opatrzonych imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko: Referent ds. funduszu alimentacyjnego w Referacie Finansowym Urzędu Gminy Godów w terminie do dnia 30 czerwca 2008 r. Dokumenty można składać osobiście lub drogą pocztową – decyduje data wpływu do Biura Informacji Klienta.

Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.


8. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz  na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Godów.


9. Informujemy, iż planowane zatrudnienie nastąpi z dniem 01 sierpnia 2008 r. w pełnym wymiarze czasu pracy. Zawarcie umowy na czas nieokreślony zostanie poprzedzone umowami: na okres próbny nie przekraczający 3 miesięcy, oraz po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy - na czas określony.

Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Urzędzie Gminy Godów – informacji udziela Pani Brygida Dobisz – Sekretarz Gminy (tel.4765065, 4765063 wew. 21).


Godów, dnia 16 czerwca 2008 r.

                                                                         Wójt

                                                                         /-/ mgr inż. Mariusz Adamczyk