Informacja Wójta

na sesję Rady Gminy Godów w dniu 08 luty 2007 r.


Szanowny Panie Przewodniczący, Panowie Radni, Zaproszeni Goście, Mieszkańcy Gminy Godów


Pragnę powitać wszystkich Państwa obecnych na dzisiejszej V Sesji Rady Gminy Godów i przedstawić informację z realizacji zadań w okresie od 28 grudnia 2006 r do chwili obecnej.


W zakresie wydanych zarządzeń


Zewnętrzne jako Wójta Gminy

  • wydałem 9 zarządzeń w sprawach:

    • 2 zarządzenia w spr. zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na 2006 r.

    • 2 zarządzenia w spr. zmian w budżecie gminy na 2006 r. i zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na 2006

    • 1 zarządzenie w spr. przeprowadzenia konkursu na stanowisko kierownika placowki opiekuńczo – wychowawczej

    • 1 zarządzenie dot. ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w roku 2007

    • 1 zarządzenie w spr. powołania komisji przetargowej ds. zamówień publicznych do przetargu nieograniczonego do 60 tys. euro na "zbiórkę, transport i utylizację azbestu z terenu Gminy Godów"

    • 1 zarządzenie w spr. powołania stałej komisji przetargowej

    • 1 zarządzenie w spr. układu wykonawczego budżetu Gminy Godów na 2007 rok


Wewnętrzne jako kierownika zakładu


  • wydałem 10 zarządzeń w sprawach:

    • 1 zarządzenie w spr. ustalenia odpłatności za usługi kserograficzne

    • 1 zarządzenie w spr. Nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Godów

    • 1 zarządzenie dot. zatwierdzenia wyniku postępowania w trybie przetargu nieograniczonego do 60 tys. euro i zawrzeć umowę z wybranym oferentem na "zbiórkę, transport i utylizację azbestu z terenu Gminy Godów"

    • 1 zarządzenie w spr. powołania Zastępcy Wójta Gminy Godów

    • 1 zarządzenie w spr. powołania komisji rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko referenta ds. pozyskiwania środków pomocowych

    • 1 zarządzenie w spr. powołania komisji rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko młodszego referenta ds. Kancelaryjnych

    • 1 zarządzenie w spr. udzielenia upoważnienia Zastępcy Wójta Gminy

    • 1 zarządzenie dotyczące zatwierdzenia wyniku postępowania w trybie z wolnej ręki do 60 tys. euro na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i zawrzeć umowę z wybranym wykonawcom na wykonanie stalowej konstrukcji wzmacniającej stropodach

    • 1 zarządzenie dot. zmiany zarządzenia Nr OR/0152/4/2007 Wójta Gminy Godów z dnia 8 stycznia 2007 r. dotyczącego powołania komisji rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko młodszego referenta ds. Kancelaryjnych

    • 1 zarządzenie dot. zmiany zarządzenia Nr 0152/3/2007 Wójta Gminy Godów z dnia 8 stycznia 2007 r. dotyczącego powołania komisji rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko referenta ds. pozyskiwania środków pomocowych

W zakresie zamówień publicznych


  1. W dniu 4 stycznia 2007 r. odbył się przetarg nieograniczony do 60 tys. euro na zbiórkę, transport i utylizację azbestu z terenu gminy Godów. Złożona została jedna oferta firmy „SPE BAU” Sp. z o.o. z Wrocławia, która spełniała warunki zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i została wybrana. Umowa została zawarta w dniu 23 stycznia 2007.


Cena oferty : 35.530,64 zł./brutto/


Koszt realizacji zadania sfinansowane zostanie w 80% ze środków finansowych zabezpieczonych w budżecie gminy, natomiast pozostałe 20% sfinansowane zostanie ze środków własnych mieszkańców gminy Godów. Cena brutto za rozbiórkę, transport i utylizację 1 tony eternitu falistego i płaskiego wynosi 928,76 zł. Natomiast w poprzednim roku wynosiła 941,60zł., czyli koszt zmniejszył się o 12,84 zł. za tonę.


Termin wykonania do 15 grudnia 2007 r. wg potrzeb mieszkańców.


  1. W dniu 17 stycznia 2007 r. przeprowadzono postępowanie z wolnej ręki do 60 tys. euro na wykonanie stalowej konstrukcji wzmacniającej stropodach nad salą posiedzeń w budynku Urzędu Gminy. W wyniku negocjacji zawarto umowę z firmą Usługi Malarsko Tapeciarskie Remontowo Budowlane – Grzegorz Brzoza z Gołkowic w dniu 25 stycznia na kwotę 22.997,00 zł. /brutto/, termin wykonania do 15 luty 2007 r.


  1. Ogłoszono przetarg nieograniczony do 60 tys. euro na remont cząstkowy dróg gminnych, planowana data przetargu 12 marca 2007 r.


  1. Ogłoszono przetarg nieograniczony do 60 tys. euro na remont – utwardzenie nawierzchni dróg gruntowych na terenie gminy Godów tłuczniem drogowym, planowana data przetargu 14 marca 2007 r.


  1. Przygotowywana jest dokumentacja do ogłoszenia przetargu nieograniczonego do 60 tys. euro na obsługę geodezyjną Urzędu Gminy w Godowie.



W zakresie edukacji, kultury i oświaty


W dniu 24 stycznia odbyło się spotkanie robocze z władzami Starostwa Petrovice, gdzie omówiono program działań na rok 2007, który będzie realizowany wspólnie przez nasze gminy. Na spotkaniu tym została podpisana umowa o współpracy klubu sportowego KS 27 Gołkowice oraz klubu sportowego T.J. Lokomotiva Petrovice.


W dniu 6 lutego 2007 r. o godzinie 9.00 w Urzędzie Gminy w Godowie odbyło się spotkanie Wójta Gminy z dyrektorami placówek oświatowych. Gościem spotkania był poseł na Sejm RP - Pan Krzysztof Gadowski, który przedstawił aktualną problematykę omawianą przez organa sejmu. Dyrektorzy zwrócili uwagę na nurtujące ich tematy dotyczące oświaty, np. ocena z zachowania, świadectwa maturalne oraz szkolnictwo zawodowe. Pan Gadowski zobowiązał się zorganizować spotkanie z posłanką Krystyną Szumilas – Przewodniczącą Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży w Wodzisławiu Sl., na które zostaną zaproszeni m.in. dyrektorzy naszej gminy. Będzie to okazja do przedstawienia problemów nurtujących dyrektorów, a możliwych do rozwiązania przy okazji nowelizacji ustawy o systemie oświaty.

W dalszej części spotkania zostały omówione sprawy bieżące dotyczące funkcjonowania placówek oświatowych oraz gospodarki finansowej. Szczególną uwagę zwrócono na podjęcie działań zmierzających do pozyskania środków zewnętrznych, które umożliwią modernizację placówek oświatowych.



W zakresie referatu budownictwa


Informacja dla mieszkańców

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 (tj. Dz.U. 2005 r. Nr 236 poz. 2008 z późn.zm.) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zawartej w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U.z 2005 r. Nr 175, poz. 1458), Urząd Gminy zgodnie z art.3 ust.3 ustawy jest zobowiązanych do prowadzenia ewidencji umów zawartych przez właścicieli nieruchomości na świadczenie usług komunalnych.


Zgodnie z art.5 ust.1 pkt.3, 3a, 3b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości mają obowiązek :


  • zawierania umów na zbiórkę odpadów komunalnych z przedsiębiorcą posiadającym stosowne zezwolenia na terenie Gminy Godów

  • zawierania umów na wywóz nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych z przedsiębiorcą posiadającym stosowne zezwolenia na terenie Gminy Godów

  • pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgody z przepisami ustawy i regulaminu o utrzymaniu czystości i porządku w Gminie Godów

  • zgłaszania do gminnej ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych


Natomiast zgodnie z art.6 ust.1 w/w ustawy, właściciele nieruchomości przy wykonywaniu obowiązku określonego w art. 5 ust. 1 pkt 3b ustawy, obowiązani są do udokumentowania, w formie umowy, korzystania z usług komunalnych w powyższym zakresie przez okazanie takiej umowy i dowodów płacenia za poszczególne usługi.


Wykaz przedsiębiorców wg. stanu na dzień 06.02.2007 r. posiadających zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie:


- odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Godów


  1. GLOBAL SERVICES Usługi Ekologiczne Sp. z o.o.

    40-956 Katowice, ul. Graniczna 29, tel. 032 35-34-670

    Lokalizacja bazy: 44-325 Mszana, ul. Moszczeńska 27, tel.032 47-20-567

  2. PPUH Sp z o.o. „Komunalnik”

    44-338 Jastrzębie Zdrój, ul. Kolejowa 30, tel. 032 47-62-628, 47-62-629

  3. Przedsiębiorstwo Komunalne „EKO-GLOB” Kuczaty Janusz

    44-362 Bełsznica, ul. Raciborska 37, tel. 032 45-12-015




- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Godów

PPUH Sp zo.o. „Komunalnik”

    44-338 Jastrzębie Zdrój, ul. Kolejowa 30, tel. 032 47-62-628, 47-62-629

  1. Przedsiębiorstwo Komunalne „EKO-GLOB” Kuczaty Janusz

    44-362 Bełsznica, ul. Raciborska 37, tel. 032 45-12-015

  2. Usługi Asenizacyjne Stanisław Korgól

    44-304 Wodzisław Śl., ul. Jastrzębska 53, tel. 0602-470-050

  3. Firma „HENKAS” Henryk Pawluś

    44-304 Wodzisław Śl., ul. Mszańska 1c, tel. 032 45-55-607, 602-337-524

  4. Usługi Asenizacyjne Reclik Czesław

    44-341 Gołkowice, ul. Borowicka 29, tel. 032 47-27-231


Informacja otrzymana z firmy EKO-GLOB na temat ilości zawartych umów z mieszkańcami Gminy Godów na wywóz śmieci wg stanu na dzień 6.02.2007r.przedstawia się następująco:


Gołkowice 301

Skrbeńsko 102

Godów 191

Łaziska 195

Podbucze 15

Skrzyszów 327

Krostoszowice 82

RAZEM 1213 umów




Pragnę poinformować mieszkańców, iż istnieje możliwość umieszczania na naszej stronie internetowej bezpłatnych ogłoszeń dotyczących zbycia lub nabycia gruntów oraz nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Godów


INFORMACJA


w sprawie : wykonania kontroli punktów sprzedaży alkoholu na terenie Gminy Godów


zgodnie z zapisem w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2007 rozdz. V Kontrola lokalnego rynku sprzedaży napojów alkoholowych, punkt 2 : Harmonogram i plan kontroli zostanie opracowany przez GKRPA i PN w Godowie i zaakceptowany przez Wójta Gminy Godów. O wynikach kontroli po zakończeniu roku kalendarzowego poinformować pisemnie Wójta Gminy, który informację o wynikach przedłoży Radzie Gminy.



W roku 2006 Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeprowadziła w Gminie Godów 30 kontroli placówek gastronomicznych oraz placówek handlu detalicznego na ogólny stan 58 podmiotów gospodarczych posiadających zezwolenia w 2006 r.


Wyniki kontroli:



Cel kontroli:

Wyniki kontroli:

Prawidłowość umieszczania tabliczek o szkodliwości spożywania napojów alkoholowych

W siedmiu placówkach stwierdzono brak tabliczek o szkodliwości spożywania napojów alkoholowych, pouczono o konieczności ich zakupu

Prawidłowość umieszczania tabliczek o zakazie sprzedaży napojów alkoholowych osobom nieletnim i nietrzeźwym oraz pod zastaw

W siedmiu placówkach nie stwierdzono tabliczek o sprzedaży napojów alkoholowych osobom nietrzeźwym, małoletnim i pod zastaw.

Sprzedaż osobom nietrzeźwym

Nie stwierdzono sprzedaży

Sprzedaż pod zastaw i na kredyt

Nie stwierdzono sprzedaży

Ważność zezwoleń

Wszystkie z kontrolowanych placówek posiadały aktualne zezwolenia

Posiadanie kserokopii zezwoleń w miejscu sprzedaży

Brak kserokopii zezwoleń w miejscu sprzedaży w trzech placówkach


Umowy oraz akty notarialne zawarte między sesjami


  • 18 stycznia 2007 został podpisany akt notarialny – umowa sprzedaży Skarb Państwa – Starosta Wodzisławski sprzedaje Gminie Godów zabudowaną nieruchomość po byłej Straży Granicznej w Godowie przy ul. 1 Maja 18 za cenę 1 zł.- w związku z powyższym odbyło się spotkanie z dr Brzemią i dr Gruszką w celu omówienia zasad powstania ośrodka zdrowia na terenie tego obiektu.

  • 20 stycznia został przedstawiony projekt umowy Użyczenia pomiędzy Gminą Godów a Stowarzyszeniem Hodowców i Miłośników Koni MUSTANG w Skrzyszowie na niezabudowany grunt położony w Krostoszowicach o powierzchni 35085 m2 (po byłym szybie kopalnianym) na cele rekreacyjno – sportowe. Umowa zostanie podpisana po podjęciu uchwały Rady Gminy w Godowie w sprawie zgody na użyczenie gruntu na czas nieokreślony). Grunt jest w wieczystym użytkowaniu Gminy Godów.


W miesiącu styczniu zostały przeprowadzone objazdy terenu sołectw Krostoszowice, Łaziska, Skrzyszów, Skrbeńsko i Godowa wspólnie z sołtysami celem zapoznania się z bieżącymi problemami i zadaniami czekającymi nas w poszczególnych sołectwach.


W dniu 01 lutego 2007 r. przeprowadzono rozmowę z firmą WIKING s.c z Pszowa w sprawie organizacji przewozu osób w ramach komunikacji zbiorowej busem w soboty i niedziele na terenie Gminy Godów.

Uzgodniono, że sołtysi dokonają rozeznania w jakich godzinach przewóz ma następować, jakie jest zapotrzebowanie mieszkańców poszczególnych sołectw na organizację przewozu.

Początkowo przewóz zostanie uruchomiony na okres próbny 2 m-cy.

Rozpoczęcie przewozu nastąpi na przełomie miesięcy luty/marzec.


INFORMACJA W SPRAWIE KASOWANIA OPŁATY TARGOWEJ

Opłatę targową pobiera się nie tylko na targowiskach, których lokalizację ustaliła gmina , lecz w każdym innym miejscu, w którym handel w określonych formach jest prowadzony , a mianowicie: handel z ręki, koszów, stoisk, wozów konnych, przyczep, pojazdów samochodowych, a także sprzedaż zwierząt, środków transportowych i części do środków transportowych. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych opłatę targową pobiera się również z tytułu handlu prowadzonego przy chodnikach.

Obowiązek zapłacenie opłaty targowej dotyczy sprzedających we wszystkich miejscach, bez względu na to , kto jest właścicielem lub posiadaczem, na targowisku komunalnym czy też na targowisku prowadzonym przez osobę fizyczną , osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, nawet w miejscach, które nie zostały wyznaczone jako targowiska, w tym na ulicach i placach. Właściciel obiektu , który udostępnia ten obiekt innym osobom w celu dokonywania przez nich sprzedaży ze stoiska, bez uprzedniego uzyskania zezwolenia właściwego organu gminy a prowadzenia w tym miejscu targowiska, nie pozbawia tego obiektu charakteru targowiska. Opłata targowa może więc być pobierana niezależnie od tego , czy miejsce, w którym dokonuje się sprzedaży , jest miejscem do tego wyznaczonym czy też nie.


W sprawach organizacyjnych


Zgodnie z § 29 ust. 4 Statutu Gminy Godów w sesjach Rady uczestniczą wskazani przez Wójta pracownicy urzędu gminy, w szczególności radca prawny oraz kierownicy poszczególnych referatów.

W pracach komisji problemowych Rady mogą uczestniczyć, po uzyskaniu zgody Wójta, wskazani przez Przewodniczących poszczególnych komisji pracownicy merytorycznie odpowiedzialni za dany temat lub kierownicy referatów. O potrzebie obecności pracownika Urzędu Gminy przewodniczący komisji winien poinformować Wójta pisemnie.

W związku z powyższym podjąłem decyzję, iż w posiedzeniach :

  1. Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu będzie brała udział Skarbnik Gminy, w razie nieobecności osoba przez nią wyznaczona

  2. Komisji Edukacji, Kultury i Zdrowia będzie brać udział Kierownik Referatu Edukacji, Kultury i Zdrowia, w razie nieobecności osoba przez nią wyznaczona

  3. Komisji Mienia Komunalnego, Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Publicznego będzie brać udział Kierownik Referatu Budownictwa, w razie nieobecności osoba przez nią wyznaczona

    O potrzebie obecności innego pracownika Urzędu Gminy w pracach komisji przewodniczący komisji winien poinformować Wójta pisemnie.

Udostępnianie informacji


Radny zwracając się do urzędu o informacje ,podlega takim samym regulacjom prawnym jak każdy inny mieszkaniec .

Udostępnianie informacji będących w posiadaniu urzędu odbywa sie na zasadach określonych w ustawie z 6 września 2001 r o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.Nr112,poz.1198 z 2001 r z późn,.zmianami) oraz statucie gminy.

W związku z powyższym informacje zostaną radnemu udostępnione niezwłocznie jeżeli będzie to możliwe , zaś w innym przypadku musi złożyć wniosek o dostęp do informacji jak każda inna zainteresowana osoba. Powyższe nie dotyczy przypadku gdy wniosek o udostępnienie danych został przedstawiony podczas pracy komisji